Friday, December 3, 2010

menuju puncak!!



semalam aku da dapat langsaikan cita2 aku sejak kecik lagi..
iaitu panjat menara masjid..hehe
dah lame sebanarnye aku geram tengok menara kat mane2 pun, nak je aku panjat..
menara kat kampung aku pun hampir jadi sasaran tapi aku masih tak berpeluang..ceeehh..

alkisahnya begini..semalam masuk hari ketiga aku lepak masjid cuti2 ni..
orang laen kalu lepak masjid mesti wat amal ibadat  tapi aku agak songsang sket..wee..
yelah lame2 terperap kat dalam tu...agak bosan dan boring tahap cicak kubeng laa..

so aku ajak si acap daki puncak UMS..

so kami pegi la..ntah macamane langkah kiri..nak je naik bukit canselori..kami kena tahan dengan anggota keselamatan, sbb takpakai helmet naik moto..ahaha

hui naseb baik pakcik tu baik, dia bagi ceramah motivasi je kat kami..kalu tak kopem kene saman 30hengget sorang,, banyak tuu..da boleh beli keropok amplang sekilo..hehe

so kami pon pasrah dan balik ke masjid, da takde mood nak ke ums peak, lagipon semalam ramai sangat kat atas sana..sebab ums ada sukan staf, dorang mendaki jugak mase tu..
balik2 je aku g cek pintu menara..wah tak kunci..
plingg!!
tiba2 ntah dari mane datangnye mentol jenama Phillips timbul kat kepala aku..ala macam dalam cite katon tuu..hahaa






198 anak tangga, wah aku kire tu..haha
so lepas puas bergambar kat atas, kite turun dan ke bumbung masjid lak, g melawat kubah..hehe

hehe nampak tak aku??keciknyee..
lalalala~

al-masajid..

sekian untuk kali ini..
hisham walia melaporkan untuk 'bercakap dengan dinding'

~TAM MAT~

p/s: malam tadi kuar ke KK n terserempak dengan Eizlan Yusuf..
si Pija jeleess..ahaha

2 comments:

  1. WOW!!!! kasi TAKBIR jugak LAh bang oi-ash

    ReplyDelete
  2. ahaha..xsempat nak bang, belum masuk waktu..thee~

    ReplyDelete