Thursday, October 27, 2011

Resipi Baru: Test Market

Tadi siang lagi sekali aku menjaja.. Round library promote minuman, gi promote kat bustop.. Segan memang segan, tapi aku tebalkan jugak muka ni.. Aku jual minuman ciptaan kami sendiri; Treasure Bowl.


Oh ya, yang ni projek APK( Asas Pembudayaan Keusahawanan) kami. Tugasan subjek ni, kami kena buat bisnes and bukak booth masa Pesta Tamu Gadang nanti (pesta Konvokesyen UMS). Oleh sebab kami dari Sekolah Sains Makanan dan Pemakanan, so setiap grup kena jual makanan sahaja. Lagi sebulan nak bukak booth, so tadi menjaja jaja tu kira macam nak test market la.. 


SSMP =)



Treasure Bowl

Cemerlang kot jualan kami tadi,hehe.. Booth nanti kami buat makanan, Treasure Bowl dan Black Humour. Tadi tak sempat nak buat Black humour, ketua chef sebok,haha. Ni semua resepi kami yang terbaik dari ladang kurma. Lepas ronda ronda jual dekat library ngan bustop, aku balik kat kampung pulak. Promote kat budak yang tengah beratur tunggu bas. tebal je muka.. Tah kenapa, tadi masa kat library, rilek je, aku tak malu sangat. Kat kolej, segan kowt.. apekah??hahaha

Pesta Tamu Gadang stat 26 hingga 29 November 2011. Harap booth kami nanti ni, laku la dan dapat banyak untung..hehe..ok babai..

No comments:

Post a Comment