Friday, March 16, 2012

......

Aku kuat. Aku susah nak menangis Dah lama tak menangis. Aku  menangis semalam. Rasa tertekan, terhina, rasa tak dipercayai, rasa tak diharap, rasa tak berguna, rasa macam patung.  Kredibiliti aku dipertikaikan. Direndahkan.


Aku bukan tidak boleh ditegur. Aku sentiasa menanti untuk ditegur sekiranya aku buat silap. Tapi tegur kena ada cara. Jangan hina aku. Mungkin aku bodoh dan hodoh. Tapi tu bukan satu alasan untuk ko tunjukkan yang ko lagi bodoh dan hodoh dari aku.

Apabila ko dah lepaskan satu tanggungjawab kat aku, tau lah aku buat, ko tak payah nak tunjuk terer nak datang menyebok ganggu kerja aku. Dah la datang macam orang bongok. Datang nak marah n pertikai kerja aku depan orang ramai tu pasal apa?? Lepas ko kacau keje aku, ko blah pulak suruh aku sambung balik ikut cara ko kan. Benda dah lepas kat aku, yang ko tak harap lagi tu apasal. Kalu betul la aku salah. Tegur. Nak tegur ada caralah, SIAL! 


# sedang sedih, tiba2 ada msj masuk drp someone..dah mampu buat aku sedikit senyum..timekasyeh..
:)

5 comments:

  1. sham...are u ok? jgn sedeyh2....nanti aku pun sedeyh..

    ReplyDelete
  2. Isye, mu tau dok?? Allah sayang kat hamba Dia.. setiap apa yg kita dapat tu hanya secebis teguran dari Dia.. yang marah kat ko tu pon hanya MANUSIA biasa yg sentiasa lupa, lupa bahawa dia juga ada tanggungjawab untuk menjaga dan memberi bahagia pd hati insan sekeliling dia.. Mana tau kita pon mungkin tak perasan kita pernah buat sahabat kita terasa hati ke, mungkin juga dia terasa melalui cara yg lain.. tapi Allah uji kita untuk tengok tahap mana sabar dan syukur kita pada Dia.. adakah kita ingat pada Dia? atau kita terus jauh dari dia?.. InsyaAllah, semoga terubat hati yg luka.. (odah pon manusia., maaf kalau terasa..)

    ReplyDelete
  3. ek..ko pon pndai sdih sham?
    magic..ha3..
    ok,jz kidding meyh..^^
    xpela sham..ad hikmahnyer bile kite kena mcm 2..allah xkan uji hmbanya kalo Dia tw kita xmampu hadapi..
    -mar-

    ReplyDelete
  4. MAR: amboi ko..
    btw..tq2.. best ada kwn2 cenggini..hehe
    :)

    ReplyDelete