Wednesday, July 2, 2014

Post pendek lepas viva :D

Alhamdulillah, sedar tak sedar aku dah hampir ke penghujung pengajian bagi peringkat ijazah. Final exam sudah tamat, dua minggu lepas. Dan sekarang baru sudah viva voce dan dalam proses menyiapkan tesis berjilid. Harap segalanya berjalan lancar dan diredhai Allah.. dan insyaAllah, bulan November akan bertamu gadang dan menerima segulung Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Sains Makanan Dan Pemakanan (Teknologi Makanan Dan Bioproses).

Empat tahun di UMS, bukanlah satu tempoh yang sekejap. Ye, tapi sekarang aku rasa macam sekejap je, dah sampai di penghujung. Zaman aku masuk UMS dulu ingat lagi masa MSM tengok final Piala Dunia kat Dataran DC, dorang pasang skrin besar, penghujung belajar ni pun, musim World Cup juga.. 4 tahun sudah berlalu. Serius, banyak benda yang dah aku belajar sepanjang 4 tahun di sini. Maksudnya bukan sekadar belajar yang dalam kelas semata, tapi apa yang aku dapat di luar kelas. –dalam kelas tak banyak yang dapat sebab tak fokus! Ish3! :P –jangan tiru perangai huduh ini.

UMS adalah satu universiti di Malaysia yang paling best! – aku cakap paling best sebab aku belajar kat sini 4 tahun dan ia adalah paling best bagi aku la kot. Bagi orang lain yang belajar kat lain, bagi korang tempat korang la paling best. Jangan la nanti nak argue kat sini u korang lagi best. Aku sepak jap gi. Haha. Dan paling cantik di Malaysia-ini fakta. Mempunyai lanskap yang cantik dan menarik. Punyai dewan universiti yang terbesar di Asia Tenggara-Dewan Canselor. Ada pantai yang cantik-ODEC, Fakulti di tepi pantai-Sekolah Perniagaan dan Ekonomi (SPE) dan fakulti di sebelah Hypermall- Fakulti Sains Makanan dan Pemakanan, SPTA- Sekolah Perhutanan dan Tropika Antarabangsa.
view sebahagian  daripada UMS
4 tahun kat sini dan hampir mau graduate, mesti banyak kan cerita berkenaan UMS yang sempat diperoleh kan? Hehe. Ada.. rasa mau jugak cerita kat sini sekiranya masa mengizinkkan.. nanti lah ya.. rahsiaaaa.. akan kita ceritakaaann.. cewahhh.. hehe..

Bagi adik adik lepas ni kalu dapat sambung belaja di UMS, jangan lepaskan peluang ni. Datang dan rasai sendiri keindahan di sini. Jangan terkejut kalu bila dah sampai sini nanti dah jatuh hati kat sumandak sini.. or amoi Sarawak! :P

Bai. 

No comments:

Post a Comment